donderdag 13 maart 2014

Brei- en haakdagen in Amersfoort

Komend weekend zijn de breidagen in Amersfoort.  Ik zal er niet zijn;  ik heb me niet ingeschreven, omdat dit evenement te dicht op de handwerkbeurs in Zwolle zit. Ik heb de, op de beurs in Zwolle toch behoorlijk geslonken, voorraad bolletjes wol nog niet eens weer helemaal op peil.

Gelukkig zullen mijn patronen er wel zijn.  Weldraad heeft deze week een extra grote voorraad patronen ingekocht en die gaan allemaal mee naar de beurs.  Ook bij de stand van Knitted Knots kun je terecht voor de patronen van Zijmaakthet.


Dit poesje heb ik de afgelopen weken gebreid van een garen van Weldraad en het zal,  met een paar logeervriendjes uit mijn voorraad op de stand van Weldraad te bewonderen zijn.

Niet naar de breidagen betekent voor mij ruimte,  ruimte om uit te rusten,  en ruimte om aan iets nieuws te beginnen,  iets nieuws,  dat blijft toch de allerleukste fase in het traject van het ontwikkelen van een nieuw patroon. Hier zijn vast wat eerste foto's




Het is een meisje,  en ze heet Jut(ta).  Ze heeft één van de aapjes lief aangekeken om een jurkje te lenen. Ook voor dit ontwerp ga ik uitgebreid de tijd nemen,  dat is me bij het patroon van poes Mies goed bevallen.  Jutta heeft nog niet haar definitieve vorm,  die ben ik nog aan het zoeken,  ik mag in deze fase gewoon pop, na pop,  na pop breien,  net zo lang tot ik tevreden ben.
En dan wil Jutta natuurlijk ook nog een uitgebreide garderobe. Ik ben van plan om van alles voor Jutta te ontwerpen,  wat ik leuk zou vinden om te breien,  maar zelf toch niet wil dragen.  En dan wil ze ook nog een Jul(ius) met kleren natuurlijk.  Ik ben  nog wel even bezig.  Ik hoop het patroon op de handwerkbeurs in februari 2015 klaar te hebben.

18 opmerkingen:

Marguerite zei

Ohhh die billen!!!

ireneinhetatelier zei

Alleen al om die schattige billetjes zou ik het patroon kopen! En nu vertel je dat er ook een hele garderobe bij komt...super!
Ga vooral verder om dit meisje...

ireneinhetatelier zei

Ik bedoel: ga vooral verder met het uitwerken van het patroon voor dit meisje...

Hobbyrita zei

Oh wat leuk dat je aan een nieuw ontwerp bezig bent! We kijken er alvast naar uit, de billetjes zien er in elk geval schattig uit! Dit wordt vast een tof koppeltje, hou ons op de hoogte zodat we tijdig je patroon kunnen reserveren!
Grtjes, rita.

Anoniem zei

Geweldige billen! gr.Frouwien

Unknown zei

Hoi, wat is ze leuk. En als ze nog getest moet worden ?!..Dan werp ik me graag op als proefbreier. Ik heb nog geen patronen van jou gebreid.

groetjes, mirjam

Knutselpret zei

Erg leuk ziet het er nu al uit !!

Floor zei

Ik zie al dat de dames vallen op de billen!
Ik ook hoor, dat viel me het eerste op, super leuk.
(Ben wel heel benieuwd hoe de jongen er uit komt te zien :-) )
Maar het is een leuk popje, vooral als er straks leuke kleertjes bij komen.

Mirjam zei

Dit ziet er weer erg mooie uit, succes!

Loes zei

Geweldig. Neem rustig je tijd, wij wachten wel tot je haar en hopelijk ook hem klaar hebt. Veel succes!

softearthart zei

Lovely, cheers Marie

Anoniem zei

Jutta heeft in ieder geval al een stel prachtige billetjes!
Heel veel plezier en succes met het uitwerken van dit patroon.

Groetjes van
Breimuts.

Unknown zei

Wat is je Mies Kees Teun patroon geweldig. Ik ben er druk mee. Ik heb een oranje Dikkie Dik gebreid voor de kleindochters van mijn vriendin.
Samen met het boek wordt het voorlezen nog leuker.

Anoniem zei

Dat ziet er hartstikke leuk uit!!
Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.

Unknown zei

I can´t wait to see the final shape of this adorable doll! Looking forward to the pattern :)

Unknown zei

Ben nu al verliefd op Jutta, kan haast niet wachten...maar zal geduld hebben:-)

leonie zei

ik vindt het lijf prachtig maar het hoofd vind ik persoonlijk niet zo mooi...een hoofd zoals de zonnekindpoppen maar dan gebreid dat zou mooi zijn en het haar van fijne mohair wol. Een idee?

groetjes,

Leonie

www.robotmaaiervergelijken.nl zei

excellent article! robotmaaier hooikoorts robotmaaier zonder draad welke robotmaaier kiezen